2012 m. birželio 19 d., antradienis


JŪRATĖ GALINAUSKIENĖ


1.Kokios yra Jūsų stipriosios ir silpnosios pusės?
Manau, kad esu pakankamai gerai pasirengusi dėstyti savo dalyką vyresnėse klasėse, moku dirbti su kūrybingais vaikais. Sunkiai sekasi priversti dirbti tuos, kurie yra abejingi literatūrai, nejautrūs, ciniški... Nepagarba gimtajai kalbai, kultūrai labai skaudina, kartais varo į neviltį.
2.Koks yra didžiausias Jūsų pasiekimas šiandien?
Esu labai laiminga, kad mano mokinė Gintarė Rėpšaitė šiemet Jaunųjų filologų konkurse už literatūros kritikos darbą buvo įvertinta pirmąja vieta. Smagu dar ir todėl, kad ji susidūrė su konkurentais net iš Vilniaus licėjaus ir juos įveikė.
3.Ko nemėgstate dabartiniame savo darbe?
Labiausiai vargina kai kurių mokinių abejingumas, nuotaiką gadina tai, kad jie taip nenori skaityti knygų...
4.Kokie Jūsų karjeros tikslai?
Pasiekiau viską, ko gali pasiekti paprastas mokytojas savo sunkiu darbu: esu gerbiama mokinių, su mano nuomone skaitosi ir kolektyvas, mane pažįsta Lietuvos lituanistinis pasaulis. Siekiu, kad mokiniai gerai išlaikytų egzaminą, kad gyvenime nevargtų su lietuvių kalba.
5.Kas jus motyvuoja darbe?
Dirbti smagu, kai matau blizgančias iš susidomėjimo mokinių akis, smagu, kai perskaitau gražų rašinį, kai pasiseka konkurse, kai kas nors gerą žodį pasako. Smagu, kad galiu uždirbti tiek, kad užtenka būtiniausioms išlaidoms.
6. Kokioje aukštojoje mokykloje baigėte mokslus?
Mokslus baigiau VU, šiai mokslo įstaigai ir šiandien tebejaučiu sentimentus, joje sutikau puikių žmonių, su kuriais ir šiandien bendrauju.
7.Kokie dėstomi dalykai Jums buvo įdomiausi universitete/mokykloje? Kodėl?
Labiausiai mėgau literatūrą, nes visą gyvenimą , nuo pat vaikystės, daug skaičiau. Be to, dėstė puikūs specialistai.
8.Kuriuos dabartinio darbo aspektus mėgstate/nemėgstate?
Mėgstu skaityti, domiuosi savo dalyko naujovėmis. Labiausiai vargina rašinių
vertinimas - tai darbas, reikalaujantis ypatingo susikaupimo.
9.Kodėl nusprendėte tapti mokytoju?
Tai sena giminės tradicija. Ir šiaip myliu žmones, patinka būti su jaunimu.
10.Kokia yra Jūsų mokymo filosofija?
Man patinka Renesanso epochos švietėjų mintis, kad mokykla turi teikti džiaugsmą ir pasitikėjimą, tuo ir vadovaujuosi...
11.Ar Jums patinka vertinimo sistema mokyklose?
Vertinimas yra pats sudėtingiausias ugdymo proceso aspektas. Labai norėčiau, kad iš viso nereikėtų rašyti pažymių, tada mokytojų ir mokinių santykiai būtų kur kas draugiškesni. Manau, kad vertinimo sistemoje dar nemažai painiavos, pasitaiko atsitiktinių pažymių. Aš stengiuosi naudoti kaupiamąjį vertinimą, kad mokinys jaustų paskatą dirbti...
Jeigu ne, kokią sistemą Jūs siūlytumėte?
Sistemą sukurti labai sunku, bet esmė ta, kad vertinimas turėtų skatinti tobulėti žmogų, dabar, deja, neretai yra priešingai.
12.Ką patariate būsimiems mokytojams? Koks Jūsų akimis turi būti mokytojas?
Būsimasis mokytojas turi savęs paklausti, ar jis myli žmones. Be meilės mokykloje išbūti neįmanoma. Mokytojas pirmiausia turi būti asmenybė geriausia žodžio prasme.