2012 m. birželio 19 d., antradienis


Elena Mažeikienė

1. Kokios yra Jūsų stipriosios ir silpnosios pusės?
Manau, kad puikiai išmanau savo dėstomą dalyką - lietuvių kalbą ir literatūrą. Tiesa, labiau mėgstu literatūros, o ne kalbos mokslus. Stengiuos domėtis naujovėmis, nes per tą laiką, kol dirbu mokykloje, nuolat vyksta įvairios permainos.
2. Koks yra didžiausias Jūsų pasiekimas šiandien?
Sunkoka įvardinti. Galbūt tai, kad iki šiol likau mokytoja, nepasirinkau kitos profesijos, nors turėjau ir labai rimtų pasiūlymų. Profesinėje srityje esu pasiekusi aukščiausią kvalifikacijos kategoriją - mokytojo eksperto. Kad pasiektum ir nuolat pa(si)tvirtintum šį lygmenį išties reikia nemažai nuveikti. Iš visų profesinių pasiekimų daugiausiai džiaugsmo suteikia mokinių laimėjimai: tiek geri egzaminų pažymiai, tiek pasiekimai konkursuose.
3. Ko nemėgstate dabartiniame savo darbe?
Šalutinių darbų, tiesiogiai nesusijusių su mokomuoju dalyku
                      4. Kokie Jūsų karjeros tikslai?
Nesustoti, nuolat domėtis naujovėmis, tobulinti savo dalykines ir pedagogines žinias.
5. Kas Jus motyvuoja darbe?
Dažniausiai turbūt noras atlikti savo darbą gerai.
6. Kokioje aukštojoje mokykloje baigėte mokslus?
Baigiau VU lietuvių (ir prancūzų) filologiją bei KU literatūrologijos magistrantūrą.
7. Kokie dėstomi dalykai Jums buvo įdomiausi universitete/mokykloje? Kodėl?
 Mokykloje man įdomiausia buvo literatūra, todėl ir rinkausi filologijos studijas. Dar visada domėjausi psichologija ir tokiom disciplinom, kurios susiję su kūrybiškumu. 
8. Kuriuos dabartinio darbo aspektus mėgstate/nemėgstate?
Patinka dirbti su jaunais žmonėmis - taip nuolat jauti gyvenimo pulsą. Ilgesnės negu kitose srityse vasaros atostogos. Kita vertus, varžo gana griežtas darbo grafikas - aštuntą ryto jau reikia būti tikrai atsibudus ir nusiteikus kalbėti kad ir apie Hamletą, nesvarbu, kad galbūt tuo metu to visiškai nesinori.
9. Kodėl nusprendėte tapti mokytoju?
Baigus filologiją pasirinkimas nėra ypatingai platus. Kita vertus, mano darbas man patinka. Jei nepatiktų, nedirbčiau.
10. Kokia yra Jūsų mokymo filosofija?
Turiu vilties, kad mano mokiniai anksčiau ar vėliau grįš prie knygų skaitymo, prie literatūros, meno, t. y. tikrųjų vertybių, mano supratimu.
11. Ar Jums patinka vertinimo sistema mokyklose?
Jeigu ne, kokią sistemą Jūs siūlytumėte?
Būčiau linkusi kritikuoti ne vertinimo, o apskritai pačią mokymo(si) sistemą. Profiliavimas gimnazijose ir vidurinėse mokyklose turėtų būti dar švelnesnis. Gal daugiau reiktų orientuotis į praktinį žinių taikymą.
12. Ką patartumėte būsimiems mokytojams? Koks Jūsų akimis turi būti mokytojas?
Mokytojas turi gerai išmanyti savo dalyką, būti geras psichologas, gebėti taikyti ne tik dalykines, bet ir pedagogines žinias. Gerbti ne tik mokinį, bet ir save, savo darbą. Būtent to norėčiau palinkėti būsimiems mokytojams.