ZITA ŠIDLAUSKIENĖ
1. Koks Jūsų išsilavinimas?
Baigiau
Klaipėdos universitetą. Lietuvių kalbą, literatūrą ir režisūrą.
2. Kaip tobulinatės?
Dalyvavau
konferencijose dėl egzaminų, poezijos pavasaryje, taip pat dėl naujo lietuvių
kalbos egzamino.
3. Kokios yra Jūsų stipriosios ir
silpnosios pusės Jūsų darbe?
Stipriosios
būtų, tai, kad galiu atskleisti vaiko kūrybiškumą, atrasti tą „kūrybingą
vaiką“, parodyti jo gebėjimus. Moku rasti bendrą kalbą su mokiniais. Silpnosios
– kartais pasikarščiuoju, kategoriškai vertinu, galiu įžeisti, moku įgelti.
4. Koks yra didžiausias Jūsų pasiekimas
šiandien?
Didžiausias
pasiekimas – mano pilietinio, tautinio ugdymo projektai, šių metų projektas „Adventiniai
skaitiniai“.
5. Ko nemėgstate dabartiniame
savo darbe?
Nemėgstu
kėlimosi anksti ryte, ėjimo į pirmąsias pamokas, nemėgstu griežtos
dienotvarkės, nemėgstu darbų taisymo.
6. Kokie Jūsų karjeros tikslai?
Tiesą
sakant, niekada negalvojau, kad mokytojas yra karjera. Suprantu savo karjerą
kaip auką, būtent tos, dar neišvažinėjusios, Lietuvos gelbėjimą, ir manau, kad
žmonės, esantys mokykloje, aukoja savo darbą, gyvenimą tam, kad Lietuva
egzistuotų.
7. Kas Jus motyvuoja darbe?
Visų
pirma tai įdomu matyti jaunus žmones. Jie neleidžia sustabarėti. Tu visą laiką
esi su ta vadinamąja „tautos viršūne“. Taip pat motyvuoja tai, kad galiu kalbėti
apie knygas, kas, mano dvasiai, labai patinka.
8. Kokie
dėstomi dalykai Jums buvo įdomiausi mokykloje/universitete. Kodėl?
Man
įdomiausia buvo lietuvių kalba, būtent literatūra. Mokykloje visur
dalyvaudavau, buvau skaitovė. Labai įstrigo muzikos pamokos. Jos buvo nepaprastai
dalykiškos. Net dabar ,klausydama simfonijos, galiu būti gera klausytoja.
9. Kodėl nusprendėte tapti mokytoja?
Mokytoja
tapau per ašaras, nes kai mokėmės universitete, visi galvojome, kad būsime
režisieriais. Pamenu, gavau paskyrimą į Palangą, kur man teko dirbti pionierių
vadove. Galiausiai tapau mokytoja.
10. Kokia
Jūsų mokymo filosofija?
Mano
mokymo filosofija yra, kad patys gabiausi mokiniai visada praauga savo
mokytojus.
11. Ar Jums patinka vertinimo
sistema mokykloje?
Mano
manymu, vertinimo sistemos visada bus problemiškos, nes čia yra per daug
subjektyvumo. Manyčiau, ji yra priimtina, sudaro daug galimybių rasti save ir
kitose srityse, tačiau mokytojui sunku vertinti kiekvieną mokinį atskirai.
12. Koks Jūsų akimis turėtų būti
mokytojas?
Mokytojas
neturėtų būti draugas. Jis turėtų būti vedlys, žinantis, kur eina, kur veda ir
ko iš mokinių nori.
13. Ką patartumėte būsimiems
mokytojams?
Nėra
taip ir baisu!