ALGIRDAS KARAČIONKA
VU, tuo metu – vienintelį.
2. Kokios, Jūsų
manymu, yra Jūsų stipriosios ir silpnosios pusės?
Gana sudėtingas klausimas. Manau, kad mano stipriąsias ir
silpnąsias puses geriau mato aplinkiniai. Manau, kad geriau reikėtų paklausti
mokinių.
3. Koks Jūsų
didžiausias pasiekimas?
Manau, kad tai, jog tuometinė Palangos vidurinė mokykla tapo
gimnazija, yra vienas rimčiausių pasiekimų – tiek mano, tiek apskritai.
4. Kiek metų dirbate
mokytoju, direktoriumi? Ir ar patinka dirbti Palangoje?
Paskutinius dvejus metus pamokų neturiu. Vien mokytoju esu
išdirbęs nuo 1975 metų.
Nuo 1982 metų dirbau pavaduotoju tuometinėje trečiojoje Plungės gimnazijoje.
Taip, Palangoje man patinka.
5. Ko nemėgstate savo
dabartiniame darbe?
Nemėgstu barti. Bet kartais tenka. Tikrai nemėgstu kelti
tono ir stengiuosi to nedaryti.
6. Kas Jus motyvuoja
darbe?
Noras gerai ir tinkamai atlikti savo darbą.
7. Kokių dėstomų
dalykų nemėgote?
Labai nemėgau tuo metu dėstomų visuomeninių mokslų (red.:
tai buvo politinės sovietų ideaologijos vienas iš skleidimo būdų, paskaitos
buvo privalomos visiems). Jie buvo gana iškritę iš bendro studijų konteksto.
Labiausiai patiko humanitariniai dalykai. Tiesa, labai patiko ir fizika, kad
humanitarui, turbūt nelabai būdinga.
8. Ar Jus tenkina
dabartinė vertinimo sistema?
Vertinimo sistema yra tokia, kokia yra. Aš manau, kad jokia
sistema iki galo neatspindi žmogaus sugebėjimų. Mes esam įpratę vertinti žmogų
balais.
9. Kodėl pasirinkote
būtent mokytojo duoną? Ar turėjote alternatyvų?
Planavau studijuoti Vilniaus inžinerinį statybos institutą.
Bet atsidūriau pedagoginiame institute, man patiko, taip ir likau.
10. Kokia Jūsų mokymo
filosofija?
Mano svarbiausi tikslai yra išmokyti ir neįžeisti mokinio. O
klasėse būna visko, tačiau šios filosofijos visuomet laikausi.
11. Ką patartumėte
būsimiems mokytojams? Koks Jūsų akimis turėtų būti mokytojas?
Mokytojas tai ne vien dalyko mokytojas. Būtų labai gerai,
jei pasakei vieną kartą, ir visi suprato. Reikia sugebėti visiems pagal
galimybes suteikti kuo geresnį žinių bagažą. O būsimiems mokytojams patarčiau
geriau suprasti vaikus.
12. Kaip manote, ar
mokytojais gimstama, ar tampama?
Manau, kad kažkokią savybę turėti vis tiek reikia. Jei būsi
vien teoretikas, to nepakaks – būsi tik dėstytojas, o ne mokytojas.
13. Kaip manote,
kokios savybės labiausiai padeda dirbant šį darbą?
Na, mokiniai galėtų jas tinkamai išvardinti: draugiškas,
linksmas, besišypsantis, suprantantis, malonus. Žinoma, kantrybė irgi svarbi.
Reikia atsistojus prieš klasę nebūti sausam, per daug formaliam ir
atsiribojusiam. Aišku, reikia gerai žinoti ribą, ką mokytojas gali, ir ko –
negali.
14. Kokias
didžiausias mokinių ydas, kurios trukdo mokytis, įžvelgiate?
Per didelis savo kai kurių teisių žinojimas ir pareigų
nevykdymas. Taip pat koją kiša kai kurių tėvų požiūris, kad vaikas vien tik
atėjęs į mokyklą turi viską išmokti aukščiausiam balui. Vien atėjimo nepakanka.
Taip pat pasigendu tėvų bendradarbiavimo, didesnio domėjimosi. Įvedę
elektroninį dienyną suteikėme tėvams visas sąlygas sužinoti apie vaiko
mokymąsi. Tikėjomės, kad tai pagerins situaciją. Tačiau mes matome, kad kai
kurie tėvai net po keletą mėnesių neapsilanko ir nepasidomi savo vaikų rezultatais.
Tėvų, vaikų ir mokyklos bendradarbiavimas yra amžinas klausimas. Yra
įvairiausių nuomonių apie mokyklą, tačiau niekas be jos neapsieina.