RITA
OLŠAUSKIENĖ
VPU (dabar LEU)
2. Kaip tobulinatės?
Žinoma, dalyvauju įvairiuose užsiėmimuose, seminaruose, nes
kasmet atsiranda naujovių, tad mokausi kartu su savo mokiniais.
3. Kokios yra Jūsų stipriosios ir silpnosios pusės Jūsų
darbe?
Apie stipriąsias ir silpnąsias puses tegul sprendžia
mokiniai. Jie geriausiai mato, kurios srities mokytojas vengia, o kur gali
atsiskleisti ir padėti mokiniui atskleisti save.
4. Koks
yra didžiausias Jūsų pasiekimas šiandien?
Turiu galimybę dirbti su vyresniais mokiniais ir, manau, kol
kas tai neblogai sekasi.
5. Ko
nemėgstate dabartiniame savo darbe?
Nemėgstu visokiausių „popierinių“ darbų: ataskaitų,
protokolų, suvestinių ir pan. Atima daug laiko, o rezultatas vis tiek
nesikeičia.
6. Kokie
Jūsų karjeros tikslai?
O kokia
gali būti mokytojo karjera? Manau, tik susijusi su mokykla. Tad ir tikslas-
rasti „vietą po saule“, kad nereiktų blaškytis tarp kelių darboviečių.
7. Kas
Jus motyvuoja darbe?
Motyvuoja mokiniai, jų teigiamos emocijos, žinios ir
įgūdžiai, kurie atsiskleidžia ne tik per egzaminus , bet ir kasdienybėje,
eilinėse pamokose.
8. Kokie
dėstomi dalykai Jums buvo įdomiausi mokykloje/universitete. Kodėl?
I-ojoje vidurinėje mokykloje (dabartinėje senojoje
gimnazijoje) mane mokę mokytojai-asmenybės. Kiekvienas buvo išskirtinis,
įdomus. Todėl ir pamokos buvo nenuobodžios. Lietuvių kalba ir literatūra
nuo 5 kl. sudomino auklėtoja - Zita Šidlauskienė, kūrybinga, tolerantiška
mokytoja. Matematika būdavo tikras poilsis- viskas būdavo aišku, nes dalyką puikiai
išaiškindavo mokytojas A. Augucevičius. Kadangi mėgstu skaityti, tai rusų
kalbos ir literatūros pamokos patikdavo. Apskritai mažai buvo dalykų,
kurių nemėgau. O nemėgau tų, kurie nesisekdavo arba kurių nesuprasdavau (pvz. fizika).
Dalykas ir mokytojas man nebuvo tapačios sąvokos-galėjo patikti mokytojas, o jo
dėstomas dalykas-ne.
9.
Kodėl nusprendėte tapti
mokytoja?
Mokytoja norėjau būti nuo pradinių klasių, manau, tam padarė
įtaką labai gera pirmoji mokytoja A.Adomavičienė. O, be to, tais laikais
mergaitės kažkodėl rinkdavosi tik keletą specialybių: medikės, mokytojos ar
stomatologės.
10. Kokia Jūsų mokymo filosofija?
Kad veiklą išmanytum, neužtenka tik mokytojo pastangų. Norėti
išmanyti turi ir pats mokinys. Apskritai svarbiausia- vaikas, mokinys, bet būtų
gerai, kad visi mokiniai jaustų ribą ir taip sakant “neužliptų ant galvos”.
11. Ar Jums patinka vertinimo sistema mokykloje?
Sistema tokia, kokia yra visose mokyklose, tad nieko
čia ir nepakeisi.
12. Koks Jūsų akimis turėtų būti mokytojas?
Mokytojas pirmiausia turi gerbti vaikus ir gerai išmanyti
savo dalyką. O suklydęs ar suabejojęs , nebijoti prisipažinti. Reiktų turėti ir
humoro jausmą, nes per rimtai reaguojat į mokinių išdaigas bus sunku
dirbti mokykloje. Ir susitaikyti, kad labai dažnai pritrūks laiko savai šeimai,
vaikams.