Elena Mažeikienė
Manau,
kad puikiai išmanau savo dėstomą dalyką - lietuvių kalbą ir literatūrą. Tiesa,
labiau mėgstu literatūros, o ne kalbos mokslus. Stengiuos domėtis naujovėmis,
nes per tą laiką, kol dirbu mokykloje, nuolat vyksta įvairios permainos.
2. Koks yra didžiausias
Jūsų pasiekimas šiandien?
Sunkoka
įvardinti. Galbūt tai, kad iki šiol likau mokytoja, nepasirinkau kitos
profesijos, nors turėjau ir labai rimtų pasiūlymų. Profesinėje srityje esu pasiekusi
aukščiausią kvalifikacijos kategoriją - mokytojo eksperto. Kad pasiektum ir
nuolat pa(si)tvirtintum šį lygmenį išties reikia nemažai nuveikti. Iš visų
profesinių pasiekimų daugiausiai džiaugsmo suteikia mokinių laimėjimai: tiek
geri egzaminų pažymiai, tiek pasiekimai konkursuose.
3. Ko nemėgstate
dabartiniame savo darbe?
Šalutinių
darbų, tiesiogiai nesusijusių su mokomuoju dalyku
4. Kokie
Jūsų karjeros tikslai?
Nesustoti,
nuolat domėtis naujovėmis, tobulinti savo dalykines ir pedagogines žinias.
5. Kas Jus motyvuoja
darbe?
Dažniausiai
turbūt noras atlikti savo darbą gerai.
6. Kokioje aukštojoje
mokykloje baigėte mokslus?
Baigiau
VU lietuvių (ir prancūzų) filologiją bei KU literatūrologijos magistrantūrą.
7. Kokie dėstomi
dalykai Jums buvo įdomiausi universitete/mokykloje? Kodėl?
Mokykloje man įdomiausia buvo literatūra,
todėl ir rinkausi filologijos studijas. Dar visada domėjausi psichologija ir
tokiom disciplinom, kurios susiję su kūrybiškumu.
8. Kuriuos dabartinio
darbo aspektus mėgstate/nemėgstate?
Patinka
dirbti su jaunais žmonėmis - taip nuolat jauti gyvenimo pulsą. Ilgesnės negu
kitose srityse vasaros atostogos. Kita vertus, varžo gana griežtas darbo
grafikas - aštuntą ryto jau reikia būti tikrai atsibudus ir nusiteikus kalbėti
kad ir apie Hamletą, nesvarbu, kad galbūt tuo metu to visiškai nesinori.
9. Kodėl nusprendėte
tapti mokytoju?
Baigus
filologiją pasirinkimas nėra ypatingai platus. Kita vertus, mano darbas man
patinka. Jei nepatiktų, nedirbčiau.
10. Kokia yra Jūsų
mokymo filosofija?
Turiu
vilties, kad mano mokiniai anksčiau ar vėliau grįš prie knygų skaitymo, prie
literatūros, meno, t. y. tikrųjų vertybių, mano supratimu.
11. Ar Jums patinka
vertinimo sistema mokyklose?
Jeigu ne, kokią sistemą Jūs siūlytumėte?
Jeigu ne, kokią sistemą Jūs siūlytumėte?
Būčiau
linkusi kritikuoti ne vertinimo, o apskritai pačią mokymo(si) sistemą.
Profiliavimas gimnazijose ir vidurinėse mokyklose turėtų būti dar švelnesnis.
Gal daugiau reiktų orientuotis į praktinį žinių taikymą.
12. Ką patartumėte
būsimiems mokytojams? Koks Jūsų akimis turi būti mokytojas?
Mokytojas
turi gerai išmanyti savo dalyką, būti geras psichologas, gebėti taikyti ne tik
dalykines, bet ir pedagogines žinias. Gerbti ne tik mokinį, bet ir save, savo
darbą. Būtent to norėčiau palinkėti būsimiems mokytojams.